loading...
قهوه
امیرحسین بازدید : 14 دوشنبه 23 فروردین 1400 نظرات (0)

چکيده : چکیده فارسی مقدمه: برای ارزیابی ویژگی های مرتبط با سرطان به علاوه ی پارامترهای دموگرافیک و پیکرشناختی و همچنین الگوهای فصلی جذب F-18 FDG مرتبط با بافت چربی قهوه ای در بیماران کانسر و همچنین هرگونه ارتباط بین سطح فعالیت متابولیک چربی قهوه ای و شاخص های مستقل مفروض. واکنش مثبت با دیدن کدورت حاصل از مگنزیوم پیرو فسفات، بردن محصول PCR بر روی ژل آگاروز و مشاهده الگوی نردبانی قابل تایید است. این اختلال در ایران بسیار شایع است و شیوع آن بر اساس معیارهای فدراسیون بین المللی دیابت %36 تخمین زده شده است. در این بررسی، از مجموعه ای از آغازگرها ی طراحی شده بر اساس زیر واحدهای تاژک باکتری استفاده گردید. همان طور که قبلا اشاره شد و بیش از پیش روشن شده است، قهوه چیزی بسیار بیشتر از کافئین موجود در آن است و اثراتی که شما قهوه کافئیندار مشاهده میکنید، اغلب با اثراتی که بر اساس محتوای کافئینی آن انتظار میرود، متفاوت است. جذب با افزایش غلظت اولیه هر کدام از ترکیبات فنلی و کاهش دوز بیومس جلبکی کاهش یافت.

جهت بهبود ظرفیت جذب بیومس جلبکی، پیشتصفیه توسط 2CaCl صورتگرفت و تاثیر پارامترهای دوز جاذب، pH و زمان تماس و غلظتهای اولیه ترکیبات فنلی بررسی شد. هدف این مطالعه تعیین تاثیر مصرف قهوه بر سردرد ناشی از بی حسی نخاعی در سزارین است. در این تحقیق تاثیر جایگزینی پودر کاکائو با پوست قهوه در سطوح صفر، 25، 50، 75 و 100 درصد وزنی روی ویژگیهای فیزیکوشیمیایی، تصویر، بافتی و حسی شکلات تیره مورد بررسی قرار گرفت. چکیده زمینه و هدف: آلودگی آبها با آلایندههای آلی بویژه ترکیبات فنلی، بدلیل ماهیت بسیار سمی آنها، بهعنوان معضلی محیطی در جهان مطرح بوده و بیوجذب تکنیکی نوین در حذف این آلایندهها از آب و فاضلاب است. این روش به لحاظ سهولت اجرا در پست های قرنطینه ای قابل استفاده است. نتایج نشان داد که والد N-75-8 دارای ژن های مغلوب بیشتری برای افزایش دوره کمون و کاهش تیپ آلودگی می باشد. وراثت پذیری عمومی و خصوصی برای صفت دوره کمون به ترتیب 55 و 92 درصد و برای تیپ آلودگی به ترتیب 58 و 94 درصد برآورد گردید. صفت دوره کمون (تعداد روز از زمان مایه زنی تا ظهور اولین پوستول) و تیپ آلودگی 12-9 روز بعد از زمان مایه زنی یادداشت برداری گردید.

همبستگی تعادلی و فرایند جذب با مدلهای ایزوترم و همچنین مدلهای سینتیک پژوهش گردید. عملیات عصاره گیری جلبک مورد نظر پس از جمع آوری از سواحل خلیج فارس در بوشهر بوسیله ی سه حلال دی اتیل اتر، اتانول و نرمال هگزان انجام گردید و توسط دستگاه Rotary evaporator تحت خلاء تغلیظ شد. لذا با توجه به این که شیوع سندرم متابولیک در ایران بسیار بالاست و تا کنون مطالعه ای در زمینه اثرات مکمل عصاره قهوه سبز در بیماران مبتلا به این سندرم انجام نگرفته است، این مطالعه به منظور بررسی اثرات مکمل عصاره قهوه سبز بر شاخص های تن سنجی، کنترل گلیسمی، پرفایل لیپیدی، فشار خون، مقاومت به انسولین و اشتها در افراد مبتلا به سندرم متابولیک انجام گرفت.مواد و روش هااین مطالعه یک کارآزمایی بالینی تصادفی دوسوکور بود که با روش نمونه گیری آسان بر روی زنان و مردان مبتلا به سندرم متابولیک که به درمانگاه به بیمارستان امام حسین مراجعه می کردند انجام گرفت. این که کافی میکس، کاپوچینو، اسپرسو و قهوه چه تفاوتی با هم دارند؟ پس کلمهی اسپرسو را میتوانیم ترکیبی از پِرِشِر و اکسپرس بدانیم؛ قهوهای که تحت فشار قرار میگیرد و خیلی سریع آماده میشود.

از میان ترکیبات شناسایی شده α-pinene و Heptadecane در بررسی مواردی همچون خواص ضد ویروسی، ضد توموری، ضد قارچی و ضد باکتریایی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. سپس ترکیبات با استفاده از دستگاه کروماتوگرافی گازی و طیف سنج جرمی GC/MS جداسازی و شناسایی شد.١۶ ترکیب H-Pyrazole-4,5-dihydro-4,5-dimethyl (2.36%)، Decane (1.24%)، Limonene (1.80%)، Dodecane (1.06%)، (3.58%) 1-alpha-Terpineol، (1.48%) naphthalene،Tridecane (0.79%)، (1.25%) N-tetradecane، Isolongifolene (0.99%)، Tetradecamethylcycloheptasiloxane (1.16%)، (1.00%) 1,2-Benzenedicarboxylic acid، (5.57%) Octadecane Heptadecane (35.55%)، α-pinene (15.84%) و Hexadecanoic acid (5.57%) ترکیبات اصلی شناسایی شد. مقدمه: سردرد پس از بی حسی نخاعی (PDPH) يك مشكل شايع در زنان باردار تحت سزارین با بی حسی نخاعی مي باشد, اما هنوز هم عدم قطعیت در مورد اثربخشی بالینی, به خصوص در ارتباط با درمان های دارویی وجود دارد. جهت پرسش در رابطه با مشکل گیاهتان و اطلاع از راههای درمان آن، اینجا کلیک کنید و با کارشناس متخصص گل و گیاه ارتباط برقرار کنید. ویژگی های دموگرافیک، پیکرشناختی و مرتبط با کانسر ثبت شد. چرا که هر چند که ممکن است مصرف قهوه خطری را برای شما در بر نداشته باشد ولی به هر حال نوشیدنی های دیگری مثل آبمیوه و شیر حاوی مواد مغذی مفیدی می باشند که قهوه آنها را در بر ندارد لذا بهتر است به جای افزایش نوشیدن قهوه ، خود را از فواید نوشیدنی های مفید دیگر مثل شیر و آبمیوه بهره مند سازید .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 37
  • بازدید سال : 47
  • بازدید کلی : 347